Lanškrounští vědí, že do Ústí už mohou jet přes „Skuhrák"

Lanškrounští vědí, že do Ústí už mohou jet přes „Skuhrák"

Přestože sedmikilometrový úsek mezi Skuhrovem a Ústím nad Orlicí má být po rozsáhlé rekonstrukci zprovozněn koncem června, Lanškrounští vědí, že silnice je už průjezdná a využívají ji.


K ukončení prací na modernizovaném úseku silnice II/315 Ústí nad Orlicí-Skuhrov vydal Pardubický kraj následující tiskovou zprávu:

Po devíti měsících od prvních uzavírek se konečně zprovozní významná spojnice mezi Ústím nad Orlicí a Lanškrounem. Stavební firma v souladu s avizovaným harmonogramem právě dokončuje modernizaci úseku silnice II/315 Ústí nad Orlicí – Skuhrov. Provoz se na komunikaci vrátí do konce června.

„Silnice a hlavně okraje vozovky byly v místě kvůli velké dopravní zátěži ve špatném stavu. Proto jsme se rozhodli ji za využití evropských fondů modernizovat. Celkem se jedná o 7,5 kilometru komunikace od křižovatky s I/14 až po Skuhrov, kde došlo k sanaci konstrukčních vrstev, pokládce nového povrchu, doplnění odvodňovacího systému a úpravě autobusových zastávek. Celkové náklady činí 90 milionů korun bez daně, dotace z Integrovaného regionálního operačního programu pokryje 60 procent z uznatelných nákladů,“ popsal projekt modernizace úseku silnice II/315 Michal Kortyš, náměstek hejtmana pro dopravu.

K poničení původní silnice došlo zejména kvůli vysoké dopravní zátěži na silnici spojující dvě velká regionální centra – Ústí nad Orlicí a Lanškroun. „Průměrná intenzita dopravy zde před modernizací činila 2 800 aut denně. Opravená komunikace by tento nápor měla zvládat lépe, protože se silnice opravovala skutečně od spodních vrstev. Modernizovaný úsek navazuje na již dokončenou I. etapu, která se týkala 11 kilometrů dlouhého úseku mezi Lanškrounem a Skuhrovem, kde silnice překonává zalesněný hřbet zvaný Třebovské stěny. Tuto část jsme dokončili v roce 2020 za téměř 150 milionů korun,“ řekl hejtman Martin Netolický.