Pozor na pouliční a podomní prodejce

Náboráři bývají agresivníNa Lanškrounsku se v těchto dnech ve větší míře objevili obchodní zástupci zdravotní pojišťovny Média. Než přihlášku k nové pojišťovně podepíšete, ověřte si, zda s ní má váš lékař uzavřenou smlouvu. Zvažte, zda skutečně chcete svoji zdravotní pojišťovnu měnit a mějte na vědomí, že pojišťovnu je možné měnit pouze jednou za 12 měsíců.


Pouliční a podomní prodej v Lanškrouně je zakázán tržním řádem města. Budete-li s chováním prodejců nespokojeni, můžete tedy v Lanškrouně a Dolním Třešňovci kontaktovat strážníky městské policie (telefon 156).

 
Informujte prosím starší spoluobčany, kteří internet často nepoužívají a dealeři se na ně bohužel zaměřují nejčastěji.


red


Následující text je převzat z bulletinu Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR:
Nenechte se zlákat agresivními náboráři na ulici
Hrozí vám, že vás odmítne ošetřit váš dlouholetý lékař


Některé zdravotní pojišťovny loví v rybníce českých pojištěnců jako hladová štika. Jejich náboráři se za slušný honorář neštítí přepadat lidi na ulici, zvonit jim u bytů, chovat se tvrdě a agresivně a používat místo argumentů zkreslené informace, někdy dokonce i lži.


Klient ZP MV ČR z Plzeňska například dostal nabídku velice výhodné půjčky, pokud se přeregistruje k jiné zdravotní pojišťovně a zaplatí poplatek 7 000 Kč za sebe a manželku. Půjčku nedostal a přišel o 14 000 Kč.


Paní Marta z Ústecka si nám stěžovala, že v dobré víře přehlásila dceru od ZP MV ČR k nové zdravotní pojišťovně a lékaři, ke kterým dcera dosud chodila, ji najednou odmítají ošetřit. Ano, toto nebezpečí opravdu hrozí.


Náboráři využívají chvíle překvapení
Zkušení náboráři využívají chvíle překvapení. Pokud neuváženě podepíšete něco, o čem ani nevíte, že je vstupní formulář, stáváte se s příchodem dalšího čtvrtletí automaticky klientem nové pojišťovny. A třeba až pak zjistíte, že váš dlouholetý lékař s tuto pojišťovnu nemá smlouvu. Pro vás to pak znamená jediné: lékař vás odmítne ošetřit a vy si musíte hledat jiného. „Nedávno u mě doma zazvonili mladík a slečna. Zeptali se mě, jestli vím, že moje zdravotní pojišťovna končí. Nabídli mi přihlášku k nové pojišťovně, kterou jsem podepsala. Teď už vím, že využili moji naivity a důvěřivosti,“ popisuje klientka ZP MV ČR v dopise, ve kterém nás žádá o nápravu, neboť zjistila, že ZP MV ČR rozhodně nekončí, naopak je velice stabilní a počet jejích klientů - i bez pomoci neurvalých náborářů - stále roste.


Další náš pojištěnec popisuje jinou praxi: „Přišla mi textová zpráva, že jsem převeden k jiné zdravotní pojišťovně a že novou kartičku s dopisem dostanu poštou.“ Klient neváhal, zavolal ihned do nové pojišťovny a důrazně sdělil, že to vypadá na podvodné jednání. Výsledkem byla omluva, že prý došlo k omylu. Také se stalo, že nová Zdravotní pojišťovna Média už vrátila ZP MV ČR zpět 37 pojištěnců, kteří se odvolali proti přeregistraci k ní.


Nic hned nepodepisujte
Jak se bránit? Hlavně nic nepodepisujte. Přemýšlejte až v klidu. Zjistěte si, zda má konkrétní pojišťovna smlouvu s vaším praktickým lékařem, pediatrem, gynekologem nebo s nejbližší nemocnicí. Na získání informací máte spoustu času. Přestup od pojišťovny k pojišťovně je možný jednou za 12 měsíců, vždy k začátku čtvrtletí. Takže mějte na mysli, že pokud se necháte zlákat nabídkou údajně zajímavých bonusů a neuváženě se přeregistrujete, můžete své rozhodnutí vzít zpět nejdříve za rok.