Hejtman Pardubického kraje si včera prohlédl výrobní prostory společnosti INA

hejtmanHejtman Martin Netolický včera zavítal do Lanškrouna, aby se blíž seznámil se zdejší společností INA. Zajímal se především o nový unikátní výrobek do automobilů, se kterým INA proráží v automobilovém průmyslu, tzv. WMM Modul, což je třícestný regulační ventil pro optimální rozvod média v chladícím systému vozidla. Výrobek šetří spotřebu paliva a významně snižuje emise.

Jeho výroba už v Lanškrouně běží, společnost však pro velký zájem ze strany automobilek plánuje jeho výrobu rozšířit. Vhodné pozemky našla v blízkých Svitavách, kde se chystá postavit nový závod, který do roku 2020 postupně zaměstná až tisíc zaměstnanců. Otevřít by ho chtěla v létě příštího roku.

 

„Nový výrobek byl vyvinut v centrále v Německu ve spolupráci s firmou Audi. Do Svitav půjdou jen nové projekty. Počítáme s tím, že v Lanškrouně se bude výrobek nadále vyrábět pro automobilky Audi a BMW a zůstane tady také veškerá stávající výroba tj. kompletní nástrojárna a lisovna. Takže zde bude zaměstnáno zhruba 650 až 700 lidí,“ uvedl jednatel společnosti INA Lanškroun ing. Jan Goláň.

 

Při prohlídce prostor společnosti INA byla patrná vysoká úroveň systému skladování, organizace práce i technologie, fascinující pohled byl na zcela robotizované pracoviště, které pracuje nepřetržitě, aniž by na dílně byl přítomen jakýkoliv dohled.

Zaměstnanci mají k dispozici širokou škálu benefitů: týden dovolené navíc, třináctý a čtrnáctý plat, roční výkonnostní odměny, které např. za loňský rok činily 11 tisíc korun. Mají možnost využít předváčnočních zájezdů např. do Vídně, či Norimberku, pro studenty místní SOŠ se pravidelně pořádá exkurze do centrály koncernu Schaeffler v Herzogenaurachu. To vše zdarma. Bezplatné je také veškeré vzdělávání, při práci si zaměstnanci mohou dodělat jak maturitu, tak vysokou školu, či jiné studium; výuka jazyků je samozřejmostí. Všichni dostávají šedesátiprocentní příplatek na obědy a firma také přispívá třemi procenty na penzijní připojištění. Zaveden je rovněž motivační program - kdo nemá během roku žádné zameškané dny, dostane za rok jednorázovou odměnu 6 tisíc Kč.

 

Zaměstnanci ve výrobních prostorách používají firemní oblečení, nikoliv však montérky, ale slušivá trička, mikiny, vesty a kalhoty v modré barvě, lídři týmů v šedém odstínu.

 

Lanškrounská společnost INA patří do skupiny Schaeffler Group sídlící v Německu, která je v celosvětovém měřítku předním dodavatelem valivých ložisek a dílů pro automobilový průmysl. Mateřská firma má 82 tisíc zaměstnanců a 220 závodů v 57 zemích světa. V Lanškrouně působí od roku 1999. „Německá firma to tehdy koupila kvůli nástrojárně, protože Tesla Lanškroun spolu s Teslou Rožnov patřily mezi dvě nejlepší nástrojárny v republice. To byl hlavní důvod pro zakoupení nástrojárny , z níž se vyvinul tento závod,“ vysvětluje Jan Goláň. Lanškrounský závod nyní zaměstnává zhruba 30 procent techniků (konstrukce, dílčí vývoj, programátoři, technologie...) a administrativních pracovníků a 70 procent dělníků.

 

Marie Hrynečková

 


1 – zleva starosta Radim Vetchý, hejtman Martin Netolický a ředitel firmy INA Jan Goláň
2 -  třícestný regulační ventil pro optimální rozvod média v chladícím systému vozidla šetří palivo a snižuje emise
3 a 4 - Jan Goláň a Martin Netolický
5 – zleva ředitel, hejtman a místostarosta Bohumil Bernášek
6 – zleva Jan Goláň, Martin Netolický, Radim Vetchý a tisková mluvčí Pardubického kraje Kateřina Skůpová
7 – pánové Goláň a Netolický v rozhovoru se zaměstnancem INY Tomášem Hruškou
8 – na jedné z dílen hejtmana upoutalo obrovské terárium s leguánem