Čtyřkilometrovou trať do Laudonu se 17 zatáčkami si jezdci pochvalují (aktualizováno)

Čtyřkilometrovou trať do Laudonu se 17 zatáčkami si jezdci pochvalují

Na trati závodu GMS Albrechtický kopec (Laudon u Lanškrouna) o víkendu 19. a 20. srpna závodí 94 jezdců v MMZAV MHCC a 71 jezdců v Mistrovství ČR. Mezi přihlášenými jsou v obou sériích téměř všichni přední jezdci, a to jak absolutního pořadí, tak i ve třídách a také jezdci ze zahraničí.

Jezdci si trať dlouhou 4 km se 17 zatáčkami a výškovým rozdílem 227 metrů pochvalují. V MMZAV MHCC si to zcela určitě rozdají první v pořadí Petr Türk s Mitsubishi Lancer EVO IX se druhým, Jiřím Špalkem s Normou M20F. K favoritům na přední umístění by měli patřit Petr Vávra s Mitsubishi Lancer EVO 8 či Filip Krejčí se Subaru Impreza Type RA. Mezi jezdci s historickými automobily jsou přihlášeni oba nejlepší, vedoucí Petr Žáček s Audi Sport Quattro S1 a druhý v pořadí Michal Polehla s Hondou CivicEE9. Mezi startujícími, ze zahraničí se soudobými vozy by se měli objevit manželé Siegrid Eva a Christian Ferstlovi s formulovými vozy F-Tatuus Master z Rakouska, odkud jsou také přihlášeni Roland a Erich Ederovi s vozy VW.

Do republikového mistrovství jsou na seznamu všichni nejlepší. Už jistý letošní mistr republiky Miloš Beneš s Osellou FA 30, Václav Janík s Normou M20FC, také třetí v průběžném pořadí, Petr Vítek s Osellou PA30. Tři nejlepší jezdci v obou Divizích 1 a 2 historických automobilů budou mezi sebou rozhodovat v těchto dvou závěrečných závodech o titulu i dalším umístění. V kategorii cestovních vozů se jedná o Michala Sedláčka s Ladou VFTS, Milana Vičara s Fiatem 131 Abarth a Milanem Sedláčkem s druhou Ladou VFTS. Mezi závodními vozy jsou na první místa také tři adepti, vedoucí Jaroslav Prášek se Chevronem B42 F2, druhý Pavel Kopeček s MTX -02 a třetí Petr Tykal s MTX 1-03.3.

 

Sobota 19. srpna: Opožděný začátek, nejrychlejší byli Miloš Beneš a Jiří Špalek

Sobotní start prvních tréninkových jízd byl zpožděný kvůli poškozeným balíkům slámy u trati. Závod se protáhl až do večera i kvůli několika drobnějším haváriím. Po sobotních jízdách absolutně nejrychlejším jezdcem z více jak stopadesáti členného startovního pole sobotního závodu byl Miloš Beneš (start. č. 4) na voze Osela PA30, který zároveň ovládl i hodnocení seriálu Liqui Moly Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchů.
V hodnocení Mezinárodního seriálu v závodech automobilů do vrchů Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2023 byl nejrychlejší Jiří Špalek (start. č. 2) na Normě M20 FC Evo Komvet.

 

Neděle 20. srpna: Pořadatelé zvládli náročné podmínky na jedničku

Úmorné dvaatřicetistupňové vedro dalo zabrat nejen závodním strojům a jezdcům ale hlavně pořadatelům a traťákům, kteří i přes náročné podmínky všechno zvládli na jedničku.
Nedělní závod opět ovládl v absolutní pořadí Miloš Beneš na Oselle FA30 a kromě pohárů za hodnocení Liqui Moly Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu si odvezl i putovní pohár za vítězství v III. Memoriálu Jiřího Lose, pro jezdce s nejnižším součtem časů ze závodních jízd obou víkendových závodů.
Hodnocení Mezinárodního seriálu v závodech automobilů do vrchu Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2023 v neděli ovládl rakouský jezdec Christian Ferstl na formuli Tatuus Master.

Kompletní výsledky na tomto odkazu : https://online.timing.sk/hillclimb/absolute?Pretek=453

Text: Marie Hrynečková
Foto: Jacopo, Martin Mlýnek a Víťa Heger
Zdroj: Maverick Hill Climb Czech