Restaurace, bary a hospody patří k sektorům, které vláda loni na mnoho týdnů uzavřela a umožnila prodej pouze přes výdejní okénka. Ptáme se majitelů baru Marcus Tomáše Koppa a Ondry Matějíka:
Určitě jste museli kvůli pandemii koronaviru a vládním opatřením přehodnotit své záměry a provoz baru přizpůsobit situaci. Jak to šlo?
V první řadě jsme museli vše pozastavit. Nevěděli jsme, co se bude dít a jak dlouho celá situace bude trvat. V současné chvíli fungujeme spíše jako obchod a podle toho se snažíme upravit i nabídku. Vymýšlíme nové produkty a hodně se zaměřujeme na segment čokolády, který jsme chtěli do budoucna stejně rozvíjet.
Jak nesli uzavření Marcusu vaši zákazníci?
Tuto otázku by pravděpodobně nejlépe zodpověděli právě zákazníci. Pokud můžeme soudit podle jejich reakcí, myslíme si, že je to mrzí stejně jako nás. Na druhou stranu, do okénka k nám zavítalo i mnoho nových hostů. I zde platí - na všem vidět pozitivum.
Jaké pocity má barman zvyklý pohybovat se na place, když se mu kontakt se zákazníky smrskne do okénka metr krát metr?
Díky bohu, že máme alespoň ten metr krát metr. Může být hůře a proto se na pocity moc neohlížíme. Samozřejmě bychom byli radši, kdybychom s našimi zákazníky mohli posedět v pohodlí baru. =)
Nacházíte přesto na situaci, v níž jste se kvůli pandemii ocitli, něco pozitivního?
Určitě. Na všem se dají najít pozitiva. Záleží na úhlu pohledu. Pozitivum je určitě to, že nás naši zákazníci neopustili a pravidelně se k nám do okénka vracejí. Další pozitivum určitě nacházíme v tom, že je teď trochu více času, který můžeme věnovat na dohánění všech restů a našim rodinám. Naše drahé polovičky jsou za to rády.
S poděkováním za možnost dozvědět se, jak se cítí lidé na druhé straně výdejního okénka
Marie Hrynečková