Maserati - láska v automobilovém slova smyslu

 

 

maserati_gran_turismoSetkání českého Maserati klubu na lanškrounském náměstí 4. září sice provázel  vytrvalý déšť, přesto obdivovatelů aut této italské sportovně-luxusní značky přišlo dostatek. Dorazilo celkem deset vozů, mezi nimi například i bílé Maserati Gran Turismo, černé Quattroporte a úplně nejnovější model - stříbrné GranCabrio.

K nejstarším vozům patřilo zelené Maserati Biturbo z roku 1983, s nímž přijel třiadvacetiletý Tomáš Kubík z Pardubic. Tomáše jsme se zeptali, jak k vozu, který je o tři roky starší než on sám, přišel. „Tatínek je fanda do aut. My máme doma celkem tři Maserati, všechno veterány. Tohle zelené kupé, červený kabriolet a černý sedan, takže vlastně všechny tři karosářský verze. Když dovezl první, nabouraný, a začal ho spravovat, tak se nám (mám ještě dva bratry) to zalíbilo a tatínek řekl, že každému z nás dá jedno Maserati.“ Tomášův vůz je šestiválec, motor dvouapůllitr a byl v Itálii vyroben na vývoz. Celkem bylo takto vyrobeno asi 4 500 takovýchto kusů. Je koupen ze Švýcarska a tady v Čechách je konkrétně tohoto typu jen jeden.
Obdivovatelé značky Maserati fotili ostošest, mohli si prohlédnout interiéry vozů, diskutovali s majiteli a nahlédli i pod kapoty. Bylo vidět, že k velkým fandům značky patří i patnáctiletý David Kuťák, který informace o jednotlivých typech zaparkovaných vozů jakoby sypal z rukávu. David si prý nejprve o autech jen četl, ale když je později uviděl na autosalonu, tak ho Maserati chytlo a „bylo to jasný“.
Předseda klubu Radim Nový nás informoval, že v klubu je v tuto chvíli kolem třiceti členů. Portfolio aut v klubu sahá od roku 1971 až po nejnovější modely. V současné době začínají v klubu převládat novější modely, nicméně ještě v minulém roce to byla spíš auta starší, veterány.  Vozy značky Maserati v republice vlastní kolem 180 lidí. A co vede člověka k tomu koupit si právě Maserati? „U majitelů, kteří mají starší kousky, je to zpravidla láska v tom automobilovém slova smyslu,“ říká R. Nový. „U majitelů nových aut to často bývá splněný sen poté, co si dopřejí třeba po dvaceti letech budování firmy takovouhle radost. Míň je těch, co zkoušejí obecně nové modely různých značek a občas u některé vydrží déle. Do klubu ale většinou chodí jenom ti, co mají ke značce nějaký vztah.“
Radim Nový, rodák z našeho města, také prozradil, že jde vlastně o jeho rozlučkový sraz. Svůj vůz Maserati totiž nedávno prodal, a protože nedílnou součástí členství v klubu je vlastnictví auta, v říjnu s funkcí předsedy končí.

 


Text: Marie Hrynečková
Foto: Marie, Jacopo, Matěj