Za přítomnosti asi třiceti návštěvníků byl 24. února na radnici v zasedací místnosti „Diora" představen nový vizuální styl města.
Ten zahrnuje logo, tedy slovo „Lanškroun" s graficky zdařile zalomeným písmenem „a" do počátečního „L" a korunkou nad ním. Dále symbol, čímž je v Lanškrouně již vcelku zavedená a hovorově běžně používaná zkratka „La". Graficky je opět doplněná korunkou.
Autory nové podoby logotypu jsou Petr Krejzek a Kateřina Šuterová z pražského studia ReDesign. Barevnost vychází z městského znaku, kterým je zlatá listová královská koruna na červeném štítu. Jak uvedl Petr Krejzek, původně byla na městském znaku používána barva purpurová a teprve v 16. století byla změněna na červenou. Autoři si s barvami pohráli a připouštějí jejich různé varianty jak v základní podobě, tak jejich využití jako podkladu či jen v náznacích písmen tenkými liniemi. Vzniknout tak může nepřeberné množství grafických i barevných kombinací.
Nové logo by mělo být postupně zapracováno např. do městských novin, nových webových stránek města a sociálních sítí. V dalších letech by potom mělo být využíváno i na veškerých městských písemnostech, plakátech, automobilech, na orientačním systému ve městě a reklamních předmětech (merch). A také v logu městských organizací jako jsou technické služby, sociální služby a městský bytový podnik. Nové logo by nemělo být využito v kulturním centru (nedávno nové logo) a organizacích pod něj spadajících, tj. kino, muzeum a městská knihovna.
Vedoucí informačního centra Jitka Turko zodpověděla také otázku ceny za logo manuál: „Ve smlouvě o dílo je uvedena částka 305 tisíc Kč bez DPH. Prozatím byla vynaložena zhruba jedna čtvrtina této částky. Kompletní suma bude zaplacena po finálním předání, což by mělo být dle smlouvy do konce června."
Detailním popisem a vysvětlením všech souvislostí a podrobností kolem nového vizuálního stylu města se zabývá poslední číslo městských novin, které v těchto dnech putují do schránek.
Marie Hrynečková
Foto:
1 - Vedoucí informačního centra Jitka Turko zahajuje představení nové vizuální identity města.
2 - Autory nového logotypu města jsou Petr Krejzek a Kateřina Šuterová z pražského studia ReDesign.
3 a 4 - Představení vizuální identity města se účastnily asi tři desítky občanů.
5 - Barvami nového loga jsou královský purpur odvozený z původní barevnosti městského znaku královské koruny. Purpurová barva byla v 16. století změněna na červenou, v této podobě je městský znak užíván dodnes. Druhou barvou je medově žlutá, též odvozená z původního městského znaku.
6 - Nové logo by měly užívat i městské organizace jako jsou Technické služby Lanškroun, Sociální služby Lanškroun a Městský bytový podnik Lanškroun.
7 až 9 - Ukázky reklamních předmětů (merch).
10 - Městský znak.
11 - Dosavadní logo město užívá od roku 2007. Vycházelo z městského znaku a krajinného rázu regionu.
https://www.lanskrounsko.cz/de/berichterstattung/lanskroun/11129-novy-vizualni-styl-mesta-prekvapuje-barvami-i-hravosti#sigProId6d74106e9b